Problémy se snapshoty pod VMware ESXi 4

Může nastat situace, kdy se Vám běžící snapshot „smaže“ ze snapshot managera či pokud ho chcete vytvořit, tak to vždy končí chybou o velikosti datastore, přitom volného místa máte spoustu. Problém je v tom, že nyní dochází ke kontrole, zda na datastore, na které se bude ukládat delta soubor snapshotu je vůbec možnost vytvořit delta soubor, který může mít velikost až velikosti originálního disku. Maximální velikost virtuálního disku je dána samozřejmě velikostí fyzického disku či pole, ale také velikostí bloku. Pro 1MB blok je maximální velikost virtuálního disku 256GB až po 8MB blok a 2TB virtuální disk. Problém nastane, když budete mít rozdílné velikosti bloků u jednotlivých datastore.

Pro příklad:

Datastore1 – 1MB blok/256GB – 80GB primární systémový disk

Datastore2 – 2MB blok/512GB – 400GB datový disk

Na datastore1 je primární uložiště, takže se zde vytváří i delta soubor. Jenomže co teď nastane, pokud chceme vytvořit snapshot? Nestane se nic, protože systém zjistí, že není schopný vytvořit delta soubor na datastore1, který by mohl mít až 400GB a vyhodí chybu. Řešení je následující:

1)      Přesunout virtuální server na jiné ESXi, datastore1 naformátovat s většími bloky a server vrátit zpět

2)      Změnit uložiště, kde se bude ukládat delta soubor

3)      Pokud to nebude vadit, vyloučit datový disk ze snapshotu pomocí funkce disku Independent

Ještě může nastat situace, že snapshot je již aktivní, ale ve snapshot manageru není vidět. Řešení je následující:

1)      Přesunout virtuální server na jiné ESXi, datastore1 naformátovat s většími bloky a server vrátit zpět, vytvořit další snapshot a pak ho odstranit, čímž se odstraní i ten původní

2)      Změnit uložiště, kde se bude ukládat delta soubor, vytvořit další snapshot a pak ho odstranit, čímž se odstraní i ten původní

3)      Přesunout všechny data z datového disku, odpojit ho, vytvořit další snapshot a pak ho odstranit, čímž se odstraní i ten původní, připojit nový datový disk s funkcí Independent a data nahrát nazpět
napsáno 11.04.2017, před 3 měsíci

Hledáme nové kolegy

Zajímá vás práce v IT? Přidejte se k našemu kolektivu.
napsáno 16.03.2017, před 4 měsíci

iNELS café káva jinak

Jak mít dům nebo kanceláře stále na dosah ruky.
napsáno 03.03.2017, před 5 měsíci

Nefunkční synchronizace na Exchange

Certifikáty StartCom a další již nejsou důvěryhodné.
napsáno 21.02.2017, před 5 měsíci

Co se stane s přístupem k mým datům když nezaplatím Office 365

Office 365 pro firmy: Životní cyklus předplatného.
napsáno 31.01.2017, před 6 měsíci

Změny v Office 365 pro rok 2017

Je potřeba sledovat i změny cloudových služeb Offoce 365.